Søg efter artikel eller underside...

Tryk på enter for at søge

Arbejdslivet

Dette skal din “om os” underside indeholde på jeres firmahjemmeside

22. januar 2020

Der er en række krav til, hvad der udgør en god hjemmeside. Man opererer med begrebet e-a-t, når man skal vurdere, om en hjemmeside lever op til disse krav. Et af kravene der sættes er specifikt henvendt til “Om os” undersiden. Først og fremmest: Alle professionelle hjemmesider bør have en, men hvad skal den indeholde? Lad os se nærmere på det. 

E-A-T Hvad for noget?
 

Du sidder måske stadig i spænding over begrebet e-a-t? Det tænkte vi nok. E-a-t dækker over de tre nøgleord: ekspertise, autoritet og troværdighed. Sammen udgør de tre værdier en overordnet model, man kan bruge for at bedømme en hjemmesides kvalitet og indhold. 

“Hvem er det, der bedømmer?” Tænker du måske. Det er faktisk både dine potentielle kunder, men også Google. Google opererer med en række guidelines til, hvad der udgør en god hjemmeside. Dette kalder man Quality Rater Guidelines, og disse tillader et kig ind i, hvordan Googles algoritme er skruet sammen.  

En af de ting Google tilgodeser er bl.a. en “om os” underside.

 

De 4 punkter og lidt til

For at have en hensigtsmæssig “om os” side, sættes der 4 små krav. Dejligt overskueligt, ikke? 

1) Publikum først 

Det første du skal tænke på, når du skriver “om os” siden er dit publikum – eller dine kunder. Du skal simpelt men indholdsrigt forklare kunden, hvad hjemmesiden handler om. Siden hedder trods alt “om os”, så tænk: Hvad er der at vide om os? Det kan være en god idé at byde ind med en lille anekdote, da det kan hjælpe med at opbygge jeres troværdighed som virksomhed. 

2) Udnyt de nuværende kunder 

Der er ingens ord, der taler så godt for jer som firma, som jeres kunders ord. Det er derfor en kæmpe fordel at bruge tiltaler som anmeldelser eller udklip fra trustpilot. 

3) Virksomhedens historie 

Det er her, at I skal fortælle om virksomhedens vigtige keypoints og mål. Hvad har I opnået som virksomhed, og hvad er jeres ambitioner for fremtiden?  

4) Kontakt information 

Derudover er det naturligvis vigtigt, at siden indeholder kontaktinformationer om virksomheden. Det må aldrig være kompliceret for en kunde at finde jeres oplysninger. Så spærrer I blot ben for jer selv. 

OBS: Det antages at vilkår og handelsbetingelser, info om tilbagebetaling og levering er vigtig.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *